رپورتاژ آگهی

مزایای چراغ خیابانی ال ای دی نسبت به چراغ خیابانی قدیمی

نورپردازی مناسب در اماکن عمومی و معابر شهری امری ضروری است. تامین روشنایی مناسب برای یک فضای شهری تاثیر مستقیمی بر آسایش شهروندان دارد. یک روشنایی خوب و با کیفیت می‌تواند سبب کاهش خطر تصادفات در خیابان‌ها و همجنین تامین امنیت عابران و ایجاد یک فضای پویای شهری شود. همچنین نور خوب مکملی اساسی برای دوربین‌های مداربسته است تا تصاویری بدون اختلال و نویز را ضبط کنند.

بزرگترین مزیت چراغ خیابانی ال ای دی که مهم‌ترین دلیل برای جایگیزنی چراغ خیابانی قدیمی با چراغ خیابانی ال ای دی است مصرف بسیار کمتر این چراغ‌ها نسبت به چراغ خیابانی قدیمی است.

چراغ خیابانی ال ای دی با مصرف برق بسیار کمتر خود و همچنین هزینه‌های نگهداری و تعمیرات بسیار پایین توانسته متولیان شهری را متقاعد کند تا با ارتقا ادوات روشنایی شهری به این چراغ‌ها در هزینه های طولانی مدت و کلی روشنایی شهری صرفه‌جویی تاثیرگذاری انجام شود.

مزیت‌های چراغ خیابانی ال ای دی

در چراغ‌های خیابانی قدیمی و سنتی که با تکنولوژی گازی کار می‌کنند شما باید از 8 تا 25 دقیقه برای روشن شدن چراغ صبر کنید در چراغ خیابانی ال ای دی اما شرایط فرق می‌کند.روشن شدن چراغ خیابانی ال ای دی آنی است و وقت شما را تلف نمی‌کند.

  • اتلاف و هدر رفت نور بسیار کمتر چراغ خیابانی ال ای دی:

در چراغ خیابانی ال ای دی از رفلکتورهایی استفاده شده است که نور را تنها در محیط هدف می‌تاباند. این در حالیست که در چراغ خیابانی قدیمی و گازی رفلکتورها بخش قابل توجهی از نور تولیدی را اتلاف می‌کنند و علاوه بر کاهش بهره‌وری چراغ سبب آلودگی نوری می‌شوند.

  • چراغ خیابانی ال ای دی حشرات بسیار کمتر جذب می‌کند:

از آن‌جایی که در چراغ خیابانی ال ای دی از اشعه ماورابنفش که یک اشعه مضر برای محبط زیست استفاده نمی‌شود. این موضوع علاوه بر عدم جذب حشرات مانند چراغ خیابانی قدیمی، چراغ خیابانی ال ای دی را تبدیل به چراغی دوستدار محیط زیست کرده است که در طولانی مدت در تمامی هزینه‌ها و عوارض جانبی صرفه‌جویی می‌کند.

  • خیرگی بسیار کمتر در چراغ خیابانی ال ای دی

نور متمرکز شده در لامپ که در چراغ‌های خیابانی سنتی شاهدش هستیم چشم را به خود خیره می‌کند و سبب تاری دید لحظه‌ای می‌شود که این موضوع علاوه بر اینکه برای عابران اذیت کننده‌است ‌می‌تواند برای رانندگان خطرآفرین باشد. در  چراغ خیابانی ال ای دی از آنجایی که نور چراغ مانند چراغ خیابانی قدیمی در یک نقطه متمرکز نمی‌شود خیرگی بسیار کمتر است.

راهنمای خرید چراغ خیابانی ال ای دی

  1. درخشندگی کافی با توجه با فضای کاربری
    درخشندگی یا همان شدت نور به معنای روشن کردن سطح پس زمینه اجسام و فضاها برای تشخیص آن‌­ها در شب است از آن‌جایی که هدف از نورپردازی خیابانی روشنایی افراد و عابرین نیست و بلکه به روشنایی سطح معابر است پس هنگام خرید حتما به میزان درخشندگی چراغ انتخابی خود دقت کنید.
  2. کنترل میزان یکنواختی روشنایی سطوح
    رعابت یکنواختی از نکات مهم هنگام نورپردازی با چراغ خیابانی ال ای دی است. نکته‌ای که در این بحث باید رعایت شود این است که نقاط تاریک و روشن در فضا ایجاد نشود،اگر ایجاد یکدستی نور در نورپردازی خیابانی کم هزینه و آسان نیست اما باید تا جای امکان به این موضوع پرداخت تا بتوان از مشکل تطابق چشم رانندگان و عابران جلوگیری کرد این‌گونه هم از نظر امنیتی و هم از نظر زیبایی، تمامی اصول نورپردازی رعایت می‌شود.
  3. مشکل خیرگی و کنترل آن در نورپردازی
    تابش مستقیم شعاع نوری به چشم و ایجاد اختلال لحظه‌ای یا طولانی در بینایی سبب ایجاد خیرگی می‌شود. نورپردازی باید به گونه‌ای انجام شود که با افزایش ارتفاع پایه‌های چراغ خیابانی ال ای دی میزان خیرگی ایجاد شده کنترل شود.

خرید چراغ خیابانی ال ای دی را نه به عنوان یک هزینه و بلکه به چشم یک سرمایه‌گذاری باید نگاه کرد. مزایایی که در بالا ذکر شد همه گواه بر این موضوع هستند. چراغ خیابانی ال ای دی یک راهکار ارزان‌تر، سالم‌تر و با کیفیت برای حل مشکل نورپردازی خیابان‌ها و معابر عمومی است.

منبع: ecowat.com

3 (2 نفر)

برای دریافت مطالب جدید کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید.

محمد رحیمی

محمد رحیمی هستم. سعی میکنم در آیرنکس مطالب مفید قرار بدهم. سوالات مربوط به این مطلب را در قسمت نظرات همین مطلب اعلام کنید. سعی میکنم در اسرع وقت به نظرات شما پاسخ بدهم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *