آموزش آردوینودستورات آردوینو
اشاره گر ها (& و *) در برنامه نویسی آردوینو
اشاره گر ها مسئله بسیار مهم در برنامه نویسی برد های آردوینو هستند و ما در اینجا آنها را بررسی میکنیم. اشاره گرها یکی از موضوعات پیچیده برای مبتدیان در یادگیری زبان C است و اکثر کد های آردوینو را میتوانید بدون استفاده از اشاره گر ها بدون خطا اجرا کنید. با این حال برای تجربه بیشتر، برخی از ساختار های داده ای استفاده از اشاره گر ها میتواند کد را ساده کند.
& در آردوینو
ارجاع یکی از ویژگی های خاص برای استفاده از اشاره گرها است. برای این منظور از عملگر & (امپرسند) استفاده می شود. اگر x یک متغیر است ، x& نشان دهنده آدرس متغیر x است.
* در آردوینو
استناد به ارجاع یکی از ویژگی های خاص برای استفاده با اشاره گرها است. برای این منظور از عملگر ستاره * استفاده می شود. اگر x یک اشاره گر باشد، *x نشان دهنده مقدار موجود در آدرس اشاره شده توسط x است.
کد نمونه زیر را مشاهده کنید:
int *p; // اختصاص اشاره گر به داده عدد صحیح int i = 5; // ایجاد متغیر و مقدار دهی آن int result = 0; // ایجاد متغیر و مقدار دهی آن p = &i; // حالا این متغیر آدرس متغیر آی را دارد result = *p; // این متغیر نیز مقدار را از آدرسی که در متغیر پی ذخیره شده است میگیرد // این مقدار متغیر آی را بر میگرداند که 5 است
مقاله پیشنهادی: برد آردوینو Uno چیست؟ بررسی کامل آردوینو (اونو یونو Uno)
دوره اینترنتاشیا حرفهایجدیدثبت نام
دوره آموزش آردوینوثبت نام
دوره اپلیکیشن اندروید IoT جدیدثبت نام
دوره آموزش ESP32ثبت نام
دوره آموزش آلتیومدیزاینرثبت نام
دوره آموزش الکترونیکثبت نام
دوره آموزش اینترنتاشیاثبت نام
دوره آموزش AVR ثبت نام
دوره آموزش پروتئوسثبت نام
دوره آموزش STM32ثبت نام
دوره آموزش رزبریپایثبت نام
دوره آموزش پیکوثبت نام
تخفیف میخواهید؟ مشاهده پکیج ها