آموزش آردوینودستورات آردوینو

اشاره گر ها (& و *) در برنامه نویسی آردوینو

اشاره گر ها مسئله بسیار مهم در برنامه نویسی برد های آردوینو هستند و ما در اینجا آنها را بررسی میکنیم. اشاره گرها یکی از موضوعات پیچیده برای مبتدیان در یادگیری زبان C است و اکثر کد های آردوینو را میتوانید بدون استفاده از اشاره گر ها بدون خطا اجرا کنید. با این حال برای تجربه بیشتر، برخی از ساختار های داده ای استفاده از اشاره گر ها میتواند کد را ساده کند.

& در آردوینو

ارجاع یکی از ویژگی های خاص برای استفاده از اشاره گرها است. برای این منظور از عملگر & (امپرسند) استفاده می شود. اگر x یک متغیر است ، x& نشان دهنده آدرس متغیر x است.

* در آردوینو

استناد به ارجاع یکی از ویژگی های خاص برای استفاده با اشاره گرها است. برای این منظور از عملگر ستاره * استفاده می شود. اگر x یک اشاره گر باشد، *x نشان دهنده مقدار موجود در آدرس اشاره شده توسط x است.

کد نمونه زیر را مشاهده کنید:

int *p;       // اختصاص اشاره گر به داده عدد صحیح
int i = 5; // ایجاد متغیر و مقدار دهی آن
int result = 0; // ایجاد متغیر و مقدار دهی آن
p = &i;       // حالا این متغیر آدرس متغیر آی را دارد
result = *p;  // این متغیر نیز مقدار را از آدرسی که در متغیر پی ذخیره شده است میگیرد
// این مقدار متغیر آی را بر میگرداند که 5 است
3.2 (19 نفر)

مطلب پیشنهادی:  اتصال نئوپیکسل آدرس پذیر WS2812B به آردوینو
برای دریافت مطالب جدید کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید.

محمد رحیمی

محمد رحیمی هستم. سعی میکنم در آیرنکس مطالب مفید قرار بدهم. سوالات مربوط به این مطلب را در قسمت نظرات همین مطلب اعلام کنید. سعی میکنم در اسرع وقت به نظرات شما پاسخ بدهم.

برای ارسال تصاویر از انجمن سایت استفاده کنید.

سوالات فنی را در انجمن سایت مطرح کنید تا در مسابقه شرکت کنید. ورود به انجمن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *