آموزش آردوینودستورات آردوینو

#define در برنامه نویسی آردوینو (تعریف ثابت)

#define یک جز مفید در برنامه نویسی C++ (که برای آردوینو نیز استفاده میشود) است که به برنامه نویس اجازه می دهد قبل از کامپایل برنامه به یک ثابت یک نام بدهد. ثابت های مشخص شده در آردوینو فضای حافظه برنامه را در تراشه اشغال نمی کنند. کامپایلر در زمان کامپایل، این ثابت ها را با مقدار تعیین شده جایگزین خواهد کرد.

این دستور می تواند برخی از عوارض جانبی ناخواسته را به همراه داشته باشد ، به عنوان مثال ، یک ثابت که با # تعریف شده است ممکن است با نام های ثابت یا متغیر های دیگر موجود باشد. در این صورت متن با شماره (یا متن) تعریف شده جایگزین می شود.

به طور کلی ، کلمه کلیدی const برای تعریف ثابت ها ترجیح داده می شود و باید به جای # تعریف استفاده شود.

#define constantName value

  • constantName: نامی برای ماکرو است که تعریف میکنیم.
  • value: مقداری که به آن اختصاص می یابد.

کد مثال با #define

کامپایلر در زمان کامپایل ledPin را با عدد 3 جابجا میکند.

#define ledPin 3

نکات

بعد از عبارت #define هیچ نقطه ویرگولی (; سمی کالن) وجود ندارد و اگر سمی کالن را قرار بدهید کامپایلر به شما خطا نشان میدهد.

#define ledPin 3; // خطا

همچنین نباید علامت مساوی را بعد از نام ثابت استفاده کنید.

#define ledPin  = 3 // خطا
3.4 (7 نفر)

مطلب پیشنهادی:  ارتباط بی سیم بین دو آردوینو با ماژول NRF24L01
برای دریافت مطالب جدید کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید.

محمد رحیمی

محمد رحیمی هستم. سعی میکنم در آیرنکس مطالب مفید قرار بدهم. سوالات مربوط به این مطلب را در قسمت نظرات همین مطلب اعلام کنید. سعی میکنم در اسرع وقت به نظرات شما پاسخ بدهم.

برای ارسال تصاویر از انجمن سایت استفاده کنید.

سوالات فنی را در انجمن سایت مطرح کنید تا در مسابقه شرکت کنید. ورود به انجمن

1 دیدگاه

  1. سلام استاد شبتون بخیر باشه
    چرا این دستور رو خطا میده
    #define USE_NEW_FONT 1
    ارور
    Compilation error: stray ‘#’ in program
    ممنون از زحماتتان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *