دریافت SMS با آردوینو و نمایش در LCD کاراکتری

محتویات
سلام. پروژه دریافت SMS با آردوینو و نمایش روی LCD کاراکتری ( Arduino , GSM SIM900) را آماده کردیم. در این پروژه از ماژول GSM SIM900 استفاده کردیم.
پروژه آردوینو دریافت اس ام اس با Sim900
در این پروژه آردوینو ما میتوانیم با استفاده از امکانات SMS یک گوشی موبایل هر پیامی را که میخواهیم در ال سی دی کاراکتری این پروژه نمایش بدهیم. با اینکه این پروژه تنها از یک GSM و ال سی دی کاراکتری و یک برد آردوینو تشکیل شده است، اما میتواند در مراکز مختلفی به صورت کاملا کارآمد استفاده شود. این پروژه در هتل ها ، ادارات ، دانشگاه ها و … بسیار مفید است و میتواند در همه جا حتی در منزل مورد استفاده قرار بگیرد. به عنوان مثال میتوانید پیام “مزاحم نشوید” را بر روی در اتاق خودتان در هتل تنظیم کنید. مزیت این پروژه این است که میتوانید پیام نمایشی را در هر لحظه و در هر نقطه ای که باشید تنها با ارسال یک اس ام اس از طریق تلفن همراهتون تغییر بدهید.
طرز کار این پروژه آردوینو
ما در این پروژه آردوینو از برد آردوینو Uno برای کنترل تمام فرآیند استفاده کردیم. از ماژول سیم 900 برای دریافت اس ام اس (SMS) فرستاده شده توسط تلفن همراه استفاده میکنیم و از ال سی دی کاراکتری 16*2 برای نمایش پیام استفاده میکنیم. پیام ارسالی شما به صورت متحرک در ال سی دی نمایش داده میشود.

ما میتوانیم از طریق SMS پیام هایی را برای نمایش در ال سی دی استفاده کنیم.
برای مثال برای ارسال پیام We welcome You باید این متن رو به این صورت بفرستیم :
#We welcome You*
یا برای ارسال پیام Irenx.ir باید این پیام رو به این صورت ارسال کنیم :
#Irenx.ir*
پیشوند # برای مشخص کردن شروع متن اس ام اس ارسال میشود. و پسوند * برای مشخص کردن انتهای متن اس ام اس است.
وقتی ما اس ام اس را از طریق تلفن همراه ارسال میکنیم، ماژول GSM Sim 900 این پیام را دریافت میکند و این پیام را به برد آردوینو میفرستد. حالا برد آردوینو این اس ام اس رو میخواند و پیام اصلی را برای نمایش در ال سی دی کاراکتری آماده میکند و میفرستد به ال سی دی تا نمایش داده شود.
قطعات مورد نیاز پروژه
- برد آردوینو Uno
- ماژول GSM sim 900
- ال سی دی کاراکتری
- مقاومت 10 کیلو اهم
توضیحات کد پروژه
در قسمت اول کد ، ما کتابخانه ال سی دی کاراکتری را فراخوانی میکنیم و پین های آن را مشخص میکنیم. در خط سوم ما پین ال ای دی را مشخص میکنیم.
#include <LiquidCrystal.h> // کتبخانه ال سی دی کاراکتری LiquidCrystal lcd(7,6,5,4,3,2); // پین ال سی دی کاراکتری int led=13; // پین ال ای دی
ما در این پروژه از دو تابع استفاده کردیم. یکی برای اینکه بدانیم ماژول به درستی آماده به کار است و دیگری برای خواندن پیام.
در این قسمت مشخص کننده های پیام یعنی # و * تنظیم میشوند :
while(str[x]=='#') // شروع پیام { x++; // پیام while(str[x]!='*') // پایان پیام { msg[k++]=str[x++]; // پیام = msg } }
وقتی که پیام دریافت شد برای نمایش آن روی ال سی دی کاراکتری از کد زیر استفاده میکنیم :
lcd.clear(); // پاک شدن ال سی دی lcd.print(msg); // نمایش پیام
برای دانلود فایل ها باید حساب کاربری داشته باشید ثبت نام / ورود
سلام
بسیار عالی و ممنون از بابت تلاش و محبت شما.
لطفا درصورت امکان نحوه راه اندازی و کارکرد ال سی دی
Tft 3.5 inch
تاچ که دارای پورت مموری هست هم راهنمایی فرمایید.
سپاسگزارم
سلام علیرضای عزیز.
خواهش میکنم لطف دارید.
در مورد ال سی دی های TFT لطفا این لینک را مشاهده کنید.
با احترام
پروژه خیلی خوبی است کارامد می باشد