آموزش آردوینودستورات آردوینو
دستور return در برنامه نویسی آردوینو (پایان دادن به تابع)

استفاده از دستور return برای پایان دادن به یک تابع استفاده میشود. با استفاده از این دستور میتوانید تابع را تمام کنید و در صورت نیاز یک مقدار را بازگشت بدهید.
return;
return value;
- value: انواع داده مجاز: هر نوع متغیر یا ثابت.
نمونه استفاده از return
میتوان از دستور return برای بازگشت دادن مقادیر مختلف در صورت وقوع شرایط مختلف استفاده کرد. در کد زیر هنگامی که مقدار آنالوگ خوانده شده از پین 0 بیشتر از 400 باشد، تابع checksensor مقدار 1 را برمیگرداند و در صورتی که مقدار کمتر از 400 باشد مقدار 0 را بر میگرداند.
int checkSensor() { // بررسی وضعیت سنسور if (analogRead(0) > 400) { // اگر مقدار سنسور از 400بیشتر بود return 1; // عدد 1 را بازگشت میدهد } else { // در غیر اینصورت return 0; // عدد 0 را بازگشت میدهد } }
توجه داشته باشید که دستوراتی که بعد از return که در همان حلقه قرار دارند اجرا نمیشوند.
دوره آموزش آردوینوثبت نام
دوره STM32 حرفهای جدیدثبت نام
دوره اینترنتاشیا حرفهایجدیدثبت نام
دوره HTML و CSS ثبت نام
دوره اپلیکیشن اندروید IoT ثبت نام
دوره آموزش ESP32ثبت نام
دوره آموزش آلتیومدیزاینرثبت نام
دوره آموزش الکترونیکثبت نام
دوره آموزش اینترنتاشیاثبت نام
دوره آموزش AVR ثبت نام
دوره آموزش پروتئوسثبت نام
دوره آموزش STM32ثبت نام
دوره آموزش رزبریپایثبت نام
دوره آموزش پیکوثبت نام
تخفیف میخواهید؟ مشاهده پکیج ها
سلام
چجوری میتونم رشته ،ارایه یا هرچیز دگه ای رو در تابع های اردوینو return کنم؟
سلام عزیز
در تابع مورد نظر داده را در یک متغیر مثلا با نام a بریزید.
دقت کنید که نوع تابع با نوع متغیر یکی باشد.
سپس
return a;
را در تابع قرار دهید.void loop() {
BUTTON1state = digitalRead(BUTTON1);
BUTTON2state = digitalRead(BUTTON2);
BUTTON3state = digitalRead(BUTTON3);
BUTTON4state = digitalRead(BUTTON4);
if (BUTTON1state == HIGH && (digitalRead(BUTTON3) == HIGH )) { // Button position in End of Limit
Stop_Ramp();
}
else if (BUTTON1state == HIGH && (digitalRead(BUTTON3) == LOW )) {
Open_Ramp();
}
if (BUTTON2state == HIGH && (digitalRead(BUTTON4) == HIGH )) { // Button position in End of Limit
Stop_Ramp();
}
else if (BUTTON2state == HIGH && (digitalRead(BUTTON4) == LOW )) {
Close_Ramp();
}
}
void Open_Ramp() {
digitalWrite(Motor1 , HIGH) ; // Open
analogWrite(Motor2 , 235 ) ;
}
void Close_Ramp() {
digitalWrite(Motor1 , LOW) ; // Close
analogWrite(Motor2 , 20 );
}
void Stop_Ramp() {
digitalWrite(Motor1 , HIGH) ; // Stop
analogWrite(Motor2 , 255 ) ;
}
void Blink() {
}
void Alarm() {
}
حلقه loop رو ببينيد با دو شرط دو فرمان باز و بسته شدن رو اجرا ميكنه. حالا من ميخوام وقتي باز شد در حال اجرا بود و ميكروسوييچي فعال شد عمليات باز شدن كلا متوقف بشه
یک پایه رو برای میکروسوئیچ در نظر بگیرید، در شرط باز شدن، یک شرط تعیین کنید زمانی که مبکروسوئیچ فعال بشه استاپ بشه
اگر در ادامه سوالی داشتید در انجمن اعلام کنید یا برای یادگیری برنامه نویسی آردوینو میتونید از دوره آردوینو استفاده کنید
الان کمی کارم عجله ایه. میشه لطفا راهنماییم کنید؟
برای موتور دی سی، از موتور درایور L293d استفاده کنید و با برعکس کردن پایه + و – میتونید چپگرد و راست گرد کنید. برای کنترل سرعت هم میتونید از دستور analogWrite استفاده کنید.
سلام
میخوام با 2 کلید موتوری رو چپگرد و راستگرد کنم و همچنین با دو کلید دیگر شرطی بذارم که حرکت موتور محدود شود. برای باز و بسته کردن یک کشو میخواهم
حلقه ها و شرط ها را چطور بنویسم؟ ممنون
سلام عزیز، برای یادگیری برنامه نویسی آردوینو میتونید دوره آموزش آردوینو رو مشاهده کنید