رپورتاژ آگهی

استراتژی هایی که حتما باید در فرایند بازاریابی آن ها را به کار بگیرید!

به نظر شما چه استراتژی هایی را باید برای فرآیند بازاریابی رعایت کرد؟

هر کسب وکار مجازی و اینترنتی یا عملاً هر سایتی برای موفقیت نیاز به استراتژی و بازاریابی دارد. قطعا در مورد روش های مختلف بازاریابی و افزایش فروش شنیده اید. اما این سوال پیش می آید که چه استراتژی هایی را باید برای این کار مورد توجه قرار داد ؟ آیا بدون داشتن یک برنامه مشخص و چارچوب می توان به نتیجه دلخواه رسید یا نه ؟

استراتژی های بازاریابی چه کمکی به کسب و کار ها می کنند؟

هیچ هدفی بدون داشتن استراتژی راه و برنامه مسیر، به نتیجه دلخواه خود نمی رسند . بازاریابی و عملاً فعالیت های مجازی نیز از این قضیه به دور نیستند و برای بهبود آن ها باید از استراتژی های خاص استفاده کرد.  با شناخت این استراتژی ها می توانیم بهترین راه های تبلیغ را متناسب با شرایط و ویژگی و امکانات خود اتخاذ کرده تا به نتیجه ای بهتری از رقبای خود برسید.

با دانستن این روش ها دیگر نیازی نیست که آزمون وخطا کرده تا راه درست را انتخاب کنید،  بلکه از پیش هر مسیر و نتیجه آنرا دانسته و تنها انتخاب می کنید.

 انواع استراتژی های بازاریابی

 مخاطب هدف خود را بشناسید

شما باید بدانید که برای چه رده سنی یا چه گروهی از افراد می خواهید بازاریابی کنید.  هر رنج سنی و سلیقه به نوع خاصی از بازاریابی و تبلیغات پاسخ می دهد.  به عنوان مثال برای کودکان و نوجوانان باید از جملات روان، ساده و خودمانی استفاده کرد و در تصاویر از رنگ ها و عکس های جذاب بکار برد.  اما برای بزرگسالان و افراد مسن جملات رسمی و محترمانه مناسب تر است.

 فعالیت های خود را بسنجید

پس از انجام هر حرکت و روش، نتیجه آن را بررسی کرده و آن را تجزیه تحلیل کنید. اگر فعالیتی که انجام دادید نتیجه خوبی داشت آن را نگه داشته و دوباره تکرار کنید. اگر فعالیت شما نتیجه خوبی نداشت نقاط ضعف را بررسی کرده و برای بهبود آن ها تلاش کنید.

مسیر خرید مشتری را مورد بررسی قرار دهید

توجه کنید که کاربران بیشتر از چه راهی از خدمات یا کالاهای شما استفاده می کنند.  در طول مسیر آن ها از محتواهای مناسب جهت نگهداری و همچنین ترغیب مشتری استفاده کنید.

 تحلیل رقبا

مهم ترین عامل برای موفقیت در بازار، شناخت رقبا و عملکرد بهتری نسبت به آن ها می باشد. به همین منظور رقیبان معروف و خوب خود را بررسی کرده و سعی کنید در هر زمینه ای از آن ها بهتر عمل کنید.

 محتوای خود را بروزرسانی کنید.

دقت کنید که تولید محتوای مناسب خیلی خوب است اما تنها داشتن یک محتوا یا یک بار تولید محتوا کافی و پاسخ گو نیست. شما باید در طول هفته بارها محتوای جدید به مخاطب ارائه دهید تا بیشتر به سمتتان جذب شود.  علاوه براین درصورتی که تولید محتوا نداشته باشید مشتریان یا افرادی که قبلاً به سمت شما آمده بودند نیز از بین می رود. اما این محتوا باید دارای قوانین سئو باشد تا توسط موتور های جستجو و گوگل مورد توجه قرار گیرد. برای اطلاع از سئوی محتوا می توانید دیگر مطالب سایت در این زمینه را مطالعه کنید.

پتانسیل شرکت یا سایت

قبل ازآن که به بازاریابی بپردازید باید مطمئن شوید که آیا سایت یا شرکت و شما توانایی پشتیبانی از حجم زیاد مخاطب را دارد یا نه.  اگر سایت دارای زیرساخت های مناسبی نمی باشد و سرعت خوبی ندارد، درصورتی که بازاریابی شما گسترده باشد سایت ازکارافتاده و عملاً هیچ به هیچ نتیجه ای نمی رسید.  پس پیش از آنکه همه راه های استراتژی را بررسی کنید باید میزان پتانسیل و توانایی سایت خود را دانسته و متناسب با آن وقت و هزینه صرف کنید.

استراتژی های بازاریابی در جهان

در جهان بازاریابی های مختلفی با نام های متفاوتی وجود دارد. از جمله این موارد می توان به بازاریابی  ihd cdv hahvi nhaj .

بازاریابی  b2c :

در این بازاریابی مشتریانی که قبلاً از یک سایت خرید کرده اند جزء جامعه هدف قرار می گیرند. بدین صورت که با ارائه خدمات یا تخفیف و جوایز بین افراد، آن ها را به خرید بیشتر تشویق می کنند.

بازاریابی b2b :

نوع بعدی بازاریابی b2b بی نام دارد. در این روش برای محصولات یا خدمات دیگر سایت ها فعالیت می کنید.  به عنوان مثال اجناس به صورت عمده می فروشید یا برای سایت های دیگر بازاریابی می کنید. در این روش شما بازاریابی برای خودتان نیست اما از آن درآمد کسب می کنید.

اگر در مورد این مطلب سوالی دارید در قسمت نظرات بپرسید

بازاریابی درونگرا:

نوع دیگری از بازاریابی بازاریابی درون گرا می باشد. بدین صورت که در این روش صاحبان کسب وکار برای تبلیغ به سمت مشتریان و کاربران نمی روند، بلکه این افراد برای برندسازی خود هزینه و زمان صرف کرده و با داشتن یک برند بسیار معروف و باکیفیت ، مخاطب را به خود جذب می کنند.  البته این نوع بازاریابی به بخش هایی مانند سئو سایت نیز نیاز دارد.

دیجیتال مارکتینگ :

بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ به استفاده از همه ابزارهای دیجیتال مانند گوشی، تبلت، اینترنت و کامپیوتر و… برای تبلیغ یک برند یا کسب وکار می گویند.  امروزه بازاریابی دیجیتال برای نشان دادن هر کسب وکار بسیار اهمیت دارد. درصورتی که در این زمینه اطلاعات دانش کافی ندارید می توانید از آکادمی دیجیتال مارکتینگ مهدی عراقی استفاده کنید. این آکادمی دارای افراد باتجربه و متخصص در زمینه دیجیتال مارکتینگ می باشد.

برای آشنایی هر چه بیشتر با تعریف بازاریابی یا مارکتینگ اینجا کلیک کنید!

سخن پایانی

بازاریابی یا تبلیغات یکی از مهم ترین دغدغه های هر کسب وکاری می باشد.  به عنوان مثال کسب وکارها برای نشان دادن خود به مخاطبین از روش هایی مانند سفارش ساک دستی شخصی، تبلیغات کاغذی، بنرها و بیل بورد ها و … استفاده می کنند. اما در دنیای مجازی این بازار یابی به روش های دیگری انجام می شود .  هر بازاریابی نیاز به استراتژی خاص خود را دارد که برای موفقیت باید از انواع استراتژی ها باخبر بوده و مناسب ترین آن ها را انتخاب کرد . برای این منظور می توانید از آکادمی مهدی عراقی در زمینه دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی کمک بگیرید.

 

مرجع : سایت مهدی عراقی

5 (2 نفر)

برای دریافت مطالب جدید کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید.

محمد رحیمی

محمد رحیمی هستم. سعی میکنم در آیرنکس مطالب مفید قرار بدهم. سوالات مربوط به این مطلب را در قسمت نظرات همین مطلب اعلام کنید. سعی میکنم در اسرع وقت به نظرات شما پاسخ بدهم.