رپورتاژ آگهی

بازاریابی پیامکی چیست؟ مزایای استفاده از ملی پیامک

اگر دربارۀ تبلیغات پیامکی شنیده با‌شید، احتمالاً این سوال برایتان پیش آمده که چگونه باید تبلیغات اس ام اسی را شروع کرد؟ این روش چه نتایجی برای کسب‌وکار دارد؟

ارسال پیامک تبلیغاتی یا همان بازاریابی پیامکی روشی نوین و پربازده‌ است که با کمترین هزینه، بهترین نتیجه را دارد. برای همین می‌خواهم کمی بیشتر دربارۀ این روش صحبت کنم.

آشنایی با بازاریابی پیامکی

بازاریابی پیامکی در حقیقت نسخه به‌روزشدۀ بازارایابی سنتی و ایمیل مارکتینگ است که از طریق ارسال پیامک به مشتری، امکان ارتباطی مستقیم و هدفمند با مشتریان و کاربران را برای مشاغل مختلف فراهم کرده است.

برای شروع بازاریابی پیامکی، کاربر باید پنل ارسال پیامک داشته باشد تا از طریق اس ام اس در زمینه‌های مختلف، مثلاً اطلاع‌رسانی محصولات جدید، تخفیفات فصلی و دوره‌ای، نظرسنجی و از همه مهم‌تر تبلیغات با مشتریان در ارتباط باشد.

برای یادگیری آردوینو (برنامه نویسی، ساخت ربات، ارتباط با اندروید) روی دوره آموزش آردوینو کلیک کنید.
برای یادگیری کامل الکترونیک روی دوره آموزش الکترونیک کلیک کنید.

اما جذب مشتری با ارسال پیامک تبلیغاتی که به آن بازاریابی پیامکی می‌گویند، چه نتایجی دارد؟

چرا باید از بازاریابی پیامکی استفاده کرد؟

در عصر ارتباطات و با رشد تکنولوژی راه‌های بیشماری برای ارتباط موثر و تعامل بهتر با مشتریان وجود دارد.

ما نمی‌توانیم منکر علاقه و وابستگی شدیدمان به تلفن همراه شویم. این دوست جدید امروزه در زندگی همه ما جای گرفته است. پس بهتر است از همین دید به اهمیّت بازاریابی پیامکی پی ببریم. تقریبا ۹۸% پیامک‌های ارسالی خوانده می‌شوند، رشد کسب‌وکار شما در گرو همین تکنولوژی هوشمند اس.

بیش از نیمی از اس‌ام اس‌ها در همان 10 ثانیه اول خوانده می‌شوند، یعنی شما با نوشتن یک پیامک جذاب، مشتری بالقوه خود را به خرید دعوت می‌کنید. این شیوه بازاریابی در عین سادگی با هزینۀ مقرون‌به‌صرفه می‌تواند تضمین کند که پیام‌های ارسالیخوانده می‌شود و به دست مشتری هدف می‌رسد!

البته با استفاده از پنل می‌توانید در گروه‌های مختلف مشتریان را طبقه‌بندی کنید تا هر زمان که می‌خواهید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. حالا در ادامه مزایای استفاده از پنل ملی پیامک را بررسی خواهیم کرد.

همخوانی بازاریابی پیامکی با سایر روش‌های بازاریابی

اولین مزیت خرید پنل ملی پیامک، همخوانی با دیگر روش‌های تبلیغات است. روش‌های زیادی برای جذب مشتری و افزایش فروش وجود دارد اما بازاریابی پیامکی به دلیل هزینه کمتر نسبت  به سایر روش‌ها مورد استقبال ویژه قرار گرفته است.

مثلاً تبلیغات پیامکی را اگر با اجاره بیلبورد، تهیه ویدیو تبلیغاتی یا تراکت و تبلیغات چاپی مقایسه کنید، خودتان به اهمیت هزینه کم و نرخ بازگشت سرمایه پی خواهید برد.

از طرف دیگر، شما می‌توانید در انتهای پیامک خود لینک شبکه‌های اجتماعی و یا وب‌سایت فروشگاهی‌تان را برای ارتباط بهتر با مشتریان قرار دهید. حالا مخاطب با یک کلیک به فروشگاه و محصولات شما دسترسی کامل دارد که این مورد همزمان در هیچ کدام از روش‌های تبلیغاتی وجود ندارد.

سومین نتیجه مثبت گستردگی بازاریابی پیامکی، هدف قرار دادن مشاغل و اصناف مرتبط با کار شماست. در ارسال پیامک تبلیغاتی می‌توانید هر شغلی را که مشتری کسب‌وکارتان است را انتخاب کنید و فقط برای همان دسته تبلیغات بفرستید.

مثلاً اگر تعمیرگاه دارید، بعد از ورود به پنل پیامکی گروه شغلی رانندگان را انتخاب کنید و فقط به همان گروه پیامک دهید. اگر هر روش دیگری به جز پیامک را انتخاب کنید، همه افراد تبلیغ شما را می‌بینند و برخی حتی بی‌ارتباط با کسب‌وکارتان هستند. اما پنل پیامکی این امکان را فراهم کرده تا فقط در گروه هدف تبلیغ کنید.

انعطاف‌پذیری بازاریابی پیامکی

در بازاریابی پیامکی نیازی به استفاده از متون خشک و رسمی ندارید. می‌توانید هر متنی که باعث جذب مخاطب می‌شود را در پیامک بگنجانید و از تاثیرپذیری متن و واکنش‌های مثبت مشتریان استفاده کنید. در متن پیامک، کسب‌وکارتان را ساده و صمیمی و البته جذاب معرفی کنید تا تاثیر خوبی در مخاطب داشته باشد.

همچنین اگر در مورد این مطلب سوالی داشتید در انتهای صفحه در قسمت نظرات بپرسید

در یک جمله می‌توانیم بگوییم اس‌ام اس مارکتینگ بهترین راه ارتباطی ساده و قوی با مشتریان است. اگر از بازاریابی پیامکی استفاده کنید، البته برنامه مشخصی برای پیام‌های ارسالی داشته باشید، قطعاً از تاثیرات آن در افزایش فروش راضی خواهید بود.

کاربرد بازاریابی پیامکی

حالا که این شیوه بازاریابی را شناختید، باید دربارۀ کاربردش هم بدانید. به زبان ساده شما هر چیزی را هم نمی‌توانید برای مخاطب پیامک کنید و شاید مشتری اصلاً تمایلی به اطلاعات مرتبط با شغل شما نداشته باشد. برای همین در ادامه، مهم‌ترین کاربردهای بازاریابی پیامکی را برایتان آوردم تا دقیقاً بدانید در متن پیام باید چه چیزی بنویسید:

  • معرفی محصول یا سرویس جدید در فروشگاه
  • فروش یا پیشنهادات ویژه مثل حراج آخر فصل
  • یادآوری زمان تحویل کالا برای فروشگاه‌های آنلاین
  • یادآوری روزهای مهم و خاص برای ماندن در ذهن مشتری
  • نظرسنجی
  • اخبار مهم کسب‌وکار
  • خدمات ویژه مثل ارسال رایگان یا شرایط بازگشت وجه
  • پیغام‌های تاییدیه بعد از خرید و پرداخت

چگونه بازاریابی پیامکی موفقی داشته باشیم؟

بازارایابی پیامکی هم مثل سایر روش‌های بازاریابی اصول و قواعدی دارد که باید رعایت کنید. در نوشتن متن پیامک، کار اصلی با کلمات است، پس اهمیّت این روش در نوشتن متن پیامکی جذاب است. برای نوشتن متن جذاب پیشنهاد می‌کنم موارد زیر را رعایت کنید:

  • به مشتری پیشنهادات ترغیب‌کننده و وسوسه‌انگیز بدهید
  • از این راه ارتباطی به نحو احسن استفاده کنید. با چند کلمه‌ای که در اختیار دارید باعث جذب مشتریان شوید.
  • به علایق شخصی مشتری اهمیت دهید.
  • برای مخاطب اس‌ام اس‌های تبریک مناسبتی و تبریک تولد بفرستید تا همیشه در ذهنش بمانید.
  • مزیت کسب‌وکارتان نسبت به دیگر رقبا را به مخاطب گوشزد کنید .

ملی پیامک را انتخاب کنید

پیشنهاد می‌کنم برای نتیجه مثبت بازاریابی پیامکی در کسب‌وکارتان، سامانه پیام کوتاه ملی پیامک را انتخاب کنید. ملی پیامک با ده سال سابقه در حوزه ارائه پنل‌های اس ام اسی یکی از بهترین ابزارها برای تبلیغات است. در ضمن، پنل ملی پیامک تعرفه ارسال پیام کوتاه مناسبی دارد و در مقایسه با دیگر روش‌ها زودتر به نتیجۀ مثبت می‌رسد، چون تاثیر مستقیمی روی مخاطب شما دارد.

برای دریافت پنل در صفحه اصلی سایت ملی پیامک ثبت‌نام کنید. برای مشاوره در مورد شروع بازاریابی پیامکی هم با 02163404 تماس بگیرید و با بخش پشتیبانی پنل پیامکی صحبت کنید.

این مقاله رپورتاژ آگهی میباشد و توسط آیرنکس نوشته نشده و صرفا منتشر شده است.

برای مشاهده توضیحات روی دوره مورد نظر کلیک کنید.

برای دریافت مطالب جدید در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام آیرنکس عضو شوید.

تصویر از محمد رحیمی

محمد رحیمی

محمد رحیمی هستم. سعی میکنم در آیرنکس مطالب مفید را قرار دهم. (در خصوص سوال در مورد این مطلب از قسمت نظرات همین مطلب اقدام کنید) سعی میکنم تمام نظرات را پاسخ دهم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *