متغیر scope در پروژه های آردوینو (داده محلی)
متغیرها در زبان برنامه نویسی C++که زبان برنامه نویسی آردوینو نیز هست خاصیتی به نام scope دارند. در زبان های اولیه مثل بیسیک (BASIC) متغیر ها به صورت global بودند. متغیر global متغیری است که توسط هر تابعی در یک برنامه مشاهده می شود. متغیرهای محلی (Local) فقط برای عملکردی که در آن اعلام شده اند قابل مشاهده هستند. در محیط آردوینو ، هر متغیری که خارج از یک تابع اعلام شود (به عنوان مثال loop ، setup و…) ، یک متغیر global است.
وقتی برنامه ها بزرگتر و پیچیده تر می شوند ، متغیرهای local یک روش مفید برای اطمینان از دسترسی یک تابع به متغیرهای خاص خود است. این کار از خطاهای برنامه نویسی جلوگیری می کند. همچنین گاهی اوقات مفید است که یک متغیر را در داخل حلقه for تعریف و مقدار دهی کنید. این کار یک متغیر ایجاد می کند که فقط از داخل براکت های حلقه مورد نظر قابل دسترسی است.
کد نمونه متغیر scope
int gPWMval; // هر عملکردی این متغیر را میبیند void setup() { // ... } void loop() { int i; // "i" فقط در حلقه loop قابل مشاهده است float f; // "f" فقط در حلقه loop قابل مشاهده است // ... for (int j = 0; j < 100; j++) { // متغیر j فقط در حلقه for قابل مشاهده است. } }