آموزش آردوینودستورات آردوینو

متغیر scope در پروژه های آردوینو (داده محلی)

متغیرها در زبان برنامه نویسی C++که زبان برنامه نویسی آردوینو نیز هست خاصیتی به نام scope دارند. در زبان های اولیه مثل بیسیک (BASIC) متغیر ها به صورت global بودند. متغیر global متغیری است که توسط هر تابعی در یک برنامه مشاهده می شود. متغیرهای محلی (Local) فقط برای عملکردی که در آن اعلام شده اند قابل مشاهده هستند. در محیط آردوینو ، هر متغیری که خارج از یک تابع اعلام شود (به عنوان مثال loop ، setup و…) ، یک متغیر global است.

وقتی برنامه ها بزرگتر و پیچیده تر می شوند ، متغیرهای local یک روش مفید برای اطمینان از دسترسی یک تابع به متغیرهای خاص خود است. این کار از خطاهای برنامه نویسی جلوگیری می کند. همچنین گاهی اوقات مفید است که یک متغیر را در داخل حلقه for تعریف و مقدار دهی کنید. این کار یک متغیر ایجاد می کند که فقط از داخل براکت های حلقه مورد نظر قابل دسترسی است.

کد نمونه متغیر scope

int gPWMval;  // هر عملکردی این متغیر را میبیند

void setup() {
  // ...
}

void loop() {
  int i;    // "i" فقط در حلقه loop قابل مشاهده است
  float f;  // "f" فقط در حلقه loop قابل مشاهده است
  // ...

  for (int j = 0; j < 100; j++) {
    // متغیر j فقط در حلقه for قابل مشاهده است.
  }
}

برای یادگیری آردوینو (برنامه نویسی، ساخت ربات، ارتباط با اندروید) روی دوره آموزش آردوینو کلیک کنید.
برای یادگیری کامل الکترونیک روی دوره آموزش الکترونیک کلیک کنید.

برای مشاهده توضیحات روی دوره مورد نظر کلیک کنید.

برای دریافت مطالب جدید در کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام آیرنکس عضو شوید.

تصویر از محمد رحیمی

محمد رحیمی

محمد رحیمی هستم. سعی میکنم در آیرنکس مطالب مفید را قرار دهم. (در خصوص سوال در مورد این مطلب از قسمت نظرات همین مطلب اقدام کنید) سعی میکنم تمام نظرات را پاسخ دهم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *