رپورتاژ آگهی

تنظیمات تلفن سانترال پاناسونیک

تلفن سانترال به نوعی از دستگاه‌های تلفن ثابت اطلاق می‌شود که در ادارات و مراکز تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه تلفن، تنها زمانی قابل استفاده است که به دستگاه سانترال متصل شده باشد. به مجموعه دستگاه و تلفن‌های سانترال، مرکز تلفن گفته می‌شود. شرکت‌های تجاری، ادارات و سازمان‌ها برای دسترسی به داخلی‌های مورد نیاز خود، اقدام به راه اندازی این مراکز تلفن می‌نمایند.

همانطور که گفته شد، تلفن سانترال تنها می‌تواند در کنار یک دستگاه سانترال کار کند. این تلفن قابلیت اتصال به خطوط معمولی مخابرات را ندارد و در عوض، از طریق یک یا دو رشته سیم تلفن، به یکی از خروجی‌های دستگاه سانترال متصل می‌شود. برای آنکه بتوانید از تلفن سانترال استفاده کنید، باید تنظیمات مختلفی را بر روی آن انجام دهید.

به گزارش وب سایت ایده آل گستر ، تلفن سانترال را در ایران، اغلب با نام پاناسونیک می‌شناسند. کیفیت، ماندگاری و قیمت مناسب تلفن‌ها و دستگاه‌های سانترال پاناسونیک سبب شده تا اکثریت مراکز تلفن در کشورمان، با استفاده از محصولات پاناسونیک راه اندازی شوند. اگر شما نیز در حال استفاده از محصولات مخابراتی پاناسونیک هستید؛ توصیه می‌کنیم برای آشنایی با تنظیمات تلفن سانترال پاناسونیک، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

انواع تلفن سانترال پاناسونیک

شرکت پاناسونیک تلفن‌های سانترال خود را در سه مدل، تولید و روانه بازار می‌کند:

  • تلفن ‌های سانترال دیجیتال
  • تلفن‌ های سانترال هایبرید
  • تلفن های سانترال آنالوگ

تلفن دیجیتال

این تلفن‌ها با استفاده از یک زوج سیم ( برای انتقال دیتا ) به دستگاه سانترال متصل می‌شوند. تلفن دیجیتال، تنها قابلیت کار با دستگاه‌های سانترال پرظرفیت پاناسونیک را دارا می‌باشد. ( سانترال‌های پرظرفیت در مراکز بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند ).

تلفن دیجیتال پاناسونیک

تلفن دیجیتال از طریق خروجی دیجیتال دستگاه، به سانترال متصل شده و پس از آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله تلفن‌های سانترال دیجیتال پاناسونیک می‌توان به مدل‌‌های زیر اشاره کرد:

  • KX-DT543
  • KX-DT546
  • KX-DT343
  • KX-DT346
  • KX-T7630

تلفن هایبرید

این تلفن‌ها به نوعی ترکیبی از تلفن‌های آنالوگ و تلفن‌های دیجیتال پاناسونیک محسوب می‌شوند. تلفن هایبرید از طریق دو رشته سیم ( یکی برای صوت و دیگری برای دیتا ) و از طریق خروجی هایبرید، به دستگاه سانترال متصل می‌شود. از این تلفن‌ها معمولا در کنار سانترال‌های کم ظرفیت پاناسونیک استفاده می‌شود.

تلفن هایبرید پاناسونیک KX-T7730

تلفن‌های هایبرید و دیجیتال از نظر کارکرد و ظاهر، تفاوت چندانی با تلفن‌های دیجیتال ندارند. عمده‌ترین تفاوت این دو تلفن، مربوط به نحوه اتصال آن‌ها به دستگاه سانترال می‌باشد. تلفن هایبرید با استفاده از دو رشته سیم و تلفن دیجیتال، با یک رشته سیم به سانترال متصل می‌شوند.

اگر میخواهید آردوینو را به صورت اصولی و پروژه محور (برنامه نویسی حرفه ای، ارتباط آردوینو با اندروید، ساخت ربات با آردوینو) یاد بگیرید، روی دوره آموزش آردوینو کلیک کنید.

از مهم‌ترین مدل‌‎های تلفن هایبرید پاناسونیک می‌توان به KX-T7730 اشاره کرد.

تلفن آنالوگ

تلفن آنالوگ در واقع همان تلفنی است که همه ما در منازل از آن استفاده می‌کنیم. برخی از دستگاه‌های سانترال کم ظرفیت پاناسونیک، دارای خروجی آنالوگ می‌باشند و در نتیجه، می‌توان تلفن‌های آنالوگ را نیز به آن‌ها متصل نمود.

از آنجایی که تلفن‌های آنالوگ نسبت به تلفن‌های دیجیتال و هایبرید، از قیمت مناسب‌تری برخوردار می‌باشند؛ طبیعتا استفاده از آن‌ها مقرون به صرفه تر خواهد بود. البته باز هم تاکید می‌کنیم که برای استفاده از تلفن آنالوگ در محیط‌های کاری و اداری، حتما باید دستگاه سانترال نصب شده، دارای خروجی آنالوگ باشد.

تنظیمات تلفن سانترال پاناسونیک

برای آنکه بتوانید از یک تلفن سانترال استفاده کنید؛ ابتدا باید یک خط داخلی را از دستگاه سانترال تا محل قرار گرفتن دستگاه تلفن، برقرار کنید. همانطور که می‌دانید، در مراکز اداری و شرکت‌های تجاری، برای هر کارمند یا بخش مجموعه، یک خط داخلی در نظر گرفته می‌شود. برای استفاده از این خط داخلی، نیاز به دستگاه تلفن سانترال می‌باشد.

در مراکز تلفن سخت افزاری، بعد از استقرار دستگاه سانترال در محل مناسب، برای هرکدام از کارمندان شرکت، یک داخلی در نظر گرفته می‌شود. سپس با استفاده از سیم کشی‌های مورد نیاز و تخصصی، ارتباط بین دستگاه و تلفن سانترال برقرار می‌شود.

همچنین اگر در مورد این مطلب سوالی داشتید در انتهای صفحه در قسمت نظرات بپرسید

ناگفته نماند برخی از تنظیمات تلفن‌های سانترال پاناسونیک از قبیل : تنظیم ساعت و تاریخ، کالر آیدی، اپراتور گویا و … از طریق دستگاه سانترال انجام می‌شوند. به طور مثال، در زمان راه اندازی دستگاه سانترال، تنظیمات مربوط به خرید و راه اندازی کارت کالر آیدی انجام شده و از آن پس، تمامی تلفن‌های سانترال مجموعه، از کالر آیدی برخوردار می‌شوند.

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های تلفن سانترال با تلفن‌های معمولی، مربوط به کلیدهای شماره گیر سریع می‌شود. این کلیدها در سمت راست دستگاه‌های تلفن دیجیتال پاناسونیک قرار گرفته‌اند. با استفاده از این کلیدها می‌توانید در کمترین زمان ممکن، اقدام به شماره گیری و برقراری ارتباط با سایر بخش‌های مجموعه و حتی خارج از آن نیز نمایید. تعداد این کلیدها در مدل‌های مختلف تلفن سانترال دیجیتال پاناسونیک، متفاوت است. برخی 8 دکمه شماره گیر سریع دارند، تعدادی 16 کلید دارند و عده‌ای دیگر نیز از 24 کلید یا دکمه شماره گیر سریع برخوردار می‌باشند.

یکی دیگر از از قابلیت‌های تلفن سانترال (https://www.idehal.org/products/category-pbx-phone) پاناسونیک، مربوط به کلیدهای Hold و Transfer می‌باشد. این کلیدها بر روی دستگاه‌های سانترال قرار دارند و با استفاده از آن‌ها می‌توانید یک تماس را هولد کرده و یا منتقل کنید.

برنامه ریزی دستگاه سانترال

یکی از قابلیت‌های مهم تلفن‌های سانترال (تلفن‌های مدیریتی ) مربوط به برنامه ریزی دستگاه سانترال می‌باشد. سانترال‌های کم ظرفیت، با استفاده از یک تلفن هایبرید مدیریتی برنامه‌ریزی می‌شوند. در حالی که برای راه‌اندازی سانترال‌های پرظرفیت پاناسونیک، احتیاج به تلفن دیجیتال مدیریتی می‌باشد.

از آنجایی که برنامه ریزی دستگاه سانترال، یک امر کاملا تخصصی بوده و شامل وارد کردن تعداد بسیار زیادی از کدهای سانترال می‌باشد؛ توصیه می‌کنیم این کار را خودتان انجام ندهید.

ایده آل گستر ؛ نمایندگی پاناسونیک در ایران

شرکت ایده آل گستر به عنوان نمایندگی رسمی محصولات مخابراتی پاناسونیک در ایران، نزدیک به دو دهه است که در حال خدمت رسانی به مشتریان خود می‌باشد. شما عزیزان می‌توانید انواع دستگاه‌های سانترال، تلفن‌های سانترال، انواع تلفن‌های خانگی، ویدئو پروژکتور، انواع دستگاه‌های فکس و دوربین‌های مدار بسته را همراه با گارانتی 12 ماهه از این شرکت خریداری نمایید.

همچنین برای راه اندازی دستگاه‌ و تلفن‌های سانترال پاناسونیک، می‌توانید با تکنسین‌های فنی این شرکت تماس حاصل نمایید.

نظرتان را در مورد این مطلب با ستاره دادن اعلام کنید
امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. نظرات ، مشکلات و پیشنهادات خود را در پایین صفحه اعلام کنید
محمد رحیمی

محمد رحیمی

محمد رحیمی هستم. سعی میکنم در آیرنکس مطالب مفید را قرار دهم. مالکیتی بر مطالب ارائه شده ندارم. اکثر فعالیت بنده در زمینه ترجمه است. (در خصوص سوال در مورد این مطلب از قسمت نظرات همین مطلب اقدام کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *